پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 119059
جديدترين اطلاعات شکار پهپاد اسرائيلي+تصاوير
تاریخ انتشار : 1393/07/07 13:20:42
نمایش : 1273
فرمانده نيروي هوافضاي سپاه گفت: در زمان تست يکي از موشک‌هاي دوربرد ديديم که آمريکايي‌ها هواپيماي RC-135S خود را از «گوام» به منطقه ما اعزام کردند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، وقتي پهپاد جاسوسي رژيم صهيونيستي در هفته هاي اخير توسط موشک زمين به هواي سپاه آن هم در فضاي ايران و در مسير يکي از مهمترين مراکز هسته‌اي شکار شد، در کنار انبوه سوالات، دو پرسش ذهن مخاطب را بيشتر درگير مي‌کرد: «آيا اين پهپاد اطلاعاتي از ايران مخابره کرده است؟» و اينکه «پهپاد متجاوز از کجا به داخل ايران آمد.»

گفتگو با سکاندار قوي‌ترين سازمان موشکي خاورميانه را با همين موضوع و ديگر حواشي آن آغاز کرديم و «فرمانده» به ما گفت که اهميت اين اقدام به قدري بود که برخي مسئولان کشورهاي خارجي بابت همين شکار به آنها تبريک گفته‌اند.

 

آنچه در زير مي خوانيد، گفتگوي تفصيلي است با سردار اميرعلي حاجي زاده فرمانده نيروي هوافضاي سپاه پاسداران در ساختمان «شهيد حسن طهراني مقدم» ستاد فرماندهي اين نيرو.
 

 

 

* هرمس شکار شده با پهپادهاي ديگر اسرائيل فرق مي‌کند

 

سردار اميرعلي حاجي‌زاده فرمانده نيروي هوافضاي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با اشاره به هدف قرار دادن پهپاد متجاوز رژيم صهيونيستي در آسمان ايران طي هفته‌‌هاي گذشته، اظهار داشت: از مدل اين پهپاد در منابع آشکار صهيونيست‌ها هيچ مطلبي وجود نداشت و اين پهپاد با مدل‌هاي ديگر هواپيماهاي بدون سرنشين صهيونيستي از قبيل هرون يا مدل‌هاي ديگر هرمس مثل هرمس 450 يا 900 و مدل‌هاي ديگري که در منابع آشکار وجود دارد، فرق مي‌کند.

 

وي افزود: اين يک هواپيماي جاسوسي است و معمولاً کشورها در خصوص اينگونه پهپادها اظهار نظر نمي‌کنند، ولي ما با شناختي که از آنها داشتيم و اتفاقاتي که در سوريه و برخي جاهاي ديگر مثل قره‌باغ اتفاق افتاده بود، از قبل با اين گونه هواپيماها آشنايي داشتيم.

 

حاجي‌زاده خاطرنشان کرد: ما تا پيش از شکار RQ170 نيز شاهد بوديم که مطلب بسيار کمي از اين هواپيما در فضاي مجازي وجود داشت و حتي آمريکايي‌ها که معمولاً باز عمل مي‌کنند، چيزي در اين خصوص نمي‌گفتند.

 

* اصلاح شبکه‌هاي راداري کشور براساس پهپادهاي جاسوسي

 

فرمانده نيروي هوا فضاي سپاه در خصوص نفوذ اين هواپيما به بخشي از فضاي ايران، گفت: هواپيماهاي جاسوسي قابل مقايسه با جنگنده‌ها يا بمب‌افکن‌هاي بزرگ نيستند. هواپيماهاي جنگنده براي انجام عمليات نظامي و هدف قرار دادن برخي نقاط وارد کشور مي‌شوند که اگر نتوانيم آنها را کشف کنيم، آسيب مي‌بينيم، ولي هواپيماهاي جاسوسي اصولاً داراي ابعاد کوچک و پنهان‌کار هستند و براي رادارگريزي، حتي از فلز نيز در آن ها استفاده نمي‌شود که اين تکنولوژي، کشف، رهگيري و انهدام اين هواپيماها را بسيار بسيار سخت مي‌کند.

 

 

حاجي‌زاده گفت: البته اين چالش، تنها براي ما نيست، بلکه همه دنيا حتي اروپا و آمريکا نيز در اين خصوص مشکل دارند و نمي‌شود اين را يک نقطه ضعف براي ما به حساب آورد.

 

وي ادامه داد: البته ما در سال‌هاي اخير با رصد اتفاقاتي که در اطراف کشورمان مي‌افتد، شبکه‌هاي راداري‌مان را براساس اين نوع هواپيماها اصلاح کرده‌ايم.

 

* تبريک برخي کشورهاي بزرگ به سپاه

 

حاجي‌زاده انهدام پهپاد جاسوسي اسرائيل را يک موفقيت براي نيروهاي مسلح کشورمان قلمداد کرد و گفت: بعد از اين اقدام حتي برخي کشورهاي بزرگ به ما پيام دادند و تبريک گفتند.

 

* هرمس هيچ اطلاعاتي از داخل ايران ارسال نکرده است

 

فرمانده نيروي هوا فضاي سپاه افزود: اين پهپاد اسرائيلي اطلاعات خود را به صورت برخط ارسال نمي‌کرد، بلکه اطلاعات در درون آن ذخيره مي‌شد، از اين‌رو با انهدام آن، نتوانست هيچ اطلاعاتي را ارسال کند.

 

وي گفت: ما از بقاياي اين هواپيما اطلاعات خوبي کسب کرديم و آنچه مي‌خواستيم، به دست آورديم.

 

فرمانده نيروي هوا فضاي سپاه خاطرنشان کرد:‌ اينکه جاسوسي در همه جاي دنيا صورت مي‌گيرد، موضوع قابل کتماني نيست ولي شما به ندرت خبري در خصوص گرفتن و يا انهدام اين نوع هواپيماها در دنيا مي‌شنويد ولي ما توانستيم اين کار را بکنيم.

 

* مبدا پرواز پهپاد اسرائيلي را به دولت اعلام کرده‌ايم/ دولت درحال پيگيري است

 

وي در خصوص مبدأ پروازي اين هواپيما نيز گفت: اين موضوع معلوم شده است و ما تقريباً از روز اول، مبدأ پرواز اين هواپيما را تشخيص داديم و اعلام کرديم که اين هواپيما از يکي از کشورهاي منطقه آمده و نمي‌تواند از سرزمينهاي فلسطين اشغالي پرواز کرده باشد ولي براي دقت بيشتر و مطالعات کافي، صبر کرديم تا گزارش‌مان تکميل شود و امروز صد درصد از اين مبدأ مطلعيم و اين گزارش را هم در اختيار دولت و هم بخش هاي مرتبط در ستاد کل نيروهاي مسلح قرارداديم و مي‌دانيم که دولت هم اقدامات خوبي را در پاسخ به اين قضيه آغاز کرده است.

 

* مدل نهايي RQ170 امسال پرواز مي‌کند

 

حاجي‌زاده در خصوص آخرين وضعيت از مهندسي معکوس پهپاد RQ170 گفت: حدود 3 ماه قبل، مدل کوچکتر (40 درصد) اين پهپاد پرواز کرد و در ديدار اخير با مقام معظم رهبري نيز فيلم آن را به ايشان نشان داديم که حضرت آقا ملاحظه و تقدير کردند.

 

نمايش مدل اصلي پهپاد RQ170 و نمونه اوليه مهندسي معکوس آن در بازديد رهبر انقلاب از نمايشگاه هوافضاي سپاه

 

وي تصريح کرد: ان‌شاءالله ظرف سال جاري، مدل نهايي اين هواپيما نيز پرواز خواهد کرد.

 

فرمانده نيروي هوا فضاي سپاه در خصوص بمب‌افکن‌ شدن اين هواپيما نيز اظهار داشت: خود آمريکايي‌ها هم محلي را براي اين مأموريت در اين هواپيما پيش‌بيني کرده بودند اما آنها براي کارکرد شناسايي و جاسوسي از اين پهپاد استفاده مي‌کردند، ولي ما در هر دو مأموريت (شناسايي و رزمي) آن را به کار خواهيم گرفت.

 

حاجي‌زاده با بيان اينکه اين هواپيما داراي آخرين فناوري‌هاي تکنولوژي آمريکايي بود، اظهار داشت: مهم‌تر از بهره‌برداري از اين تکنولوژي، رو شدن دست آمريکايي‌ها براي ما بود که توانمندي آنها را فهميديم و به نقاط ضعف و قوت آنها پي برديم.

 

* توان موشکي و پهپادي حزب‌الله قابل مقايسه با جنگ 33روزه نيست

 

وي در بخش ديگري از اين گفتگو در خصوص توان پهپادي و موشکي حزب‌الله لبنان و مقاومت اسلامي، گفت: بنده از توان موشکي و پهپادي حزب‌الله مطلع‌ام و مي‌گويم که اين توانمندي امروز آنقدر پيشرفت کرده که قابل مقايسه با توان آنها در جنگ 33 روزه نيست.

 

فرمانده نيروي هوا فضاي سپاه خاطرنشان کرد: شما اگر به مقاومت فلسطين در جنگ اخير 51 روزه در مقابل رژيم صهيونيستي نگاه کنيد، حکايت مشت نشانه خروار است و از اين طريق مي‌توانيد به توان حزب‌الله پي ببريد.

 

 

حاجي زاده گفت: مقاومت فلسطينيها در اين جنگ براي خيلي‌ها باورپذير نبود که آنها بتوانند اينطور ايستادگي کنند و اراده آنها به رژيم صهيونيستي تحميل شود به طوري که امروز صهيونيست‌ها در داخل خودشان دچار درگيري و نزاع شده‌اند.

 

* سپاه و حزب‌الله از ظرفيت‌هاي هم استفاده مي‌کنند

 

وي اظهار داشت: زماني حزب‌الله وابسته به ما بود، اما امروز آنقدر پيشرفت کردند که گاهي ما از توانمندي آنها استفاده مي‌کنيم و اگر آنها نيز نياز به حمايت داشته باشند ما به آنها کمک خواهيم کرد. در واقع، سپاه و حزب‌الله يک ظرف مرتبط با هم هستند و آنچه ما شناخت داريم اين است که آنها در زمينه موشک و پهپاد هيچ چيزي کم ندارند.

 

* پهپادهاي ديگري داريم که اعلام نشده است

 

حاجي‌زاده همچنين با اشاره دستاوردهاي پهپادي سپاه تصريح کرد:‌ ما علاوه بر محصولات اعلام شده، پهپادهاي ديگري نيز داريم که در مورد آنها صحبتي نشده و اين طبيعي است که کشورها درباره همه توانمندي خود صحبت نکنند.

 

* تفاوت سامانه‌هاي پدافندي «طبس» و «سوم خرداد»

 

وي در بخش ديگري از گفت‌وگوي خود با فارس به توانمندي‌هاي پدافندي نيروي هوا فضاي سپاه اشاره کرد و در خصوص تفاوت سامانه‌هاي موشکي سوم خرداد و طبس اظهار داشت: سامانه سوم خرداد يک سامانه راداري آرايه‌فازي است که مي‌تواند همزمان تعداد زيادي از اهداف را کشف و در آنِ واحد، 8 فروند موشک به سمت 4 هدف شليک کند که اين يک پيچيدگي بالايي دارد و البته هزينه بيشتري هم مي‌برد.

 

 

* توليد انبوه و بکارگيري سامانه‌هاي پدافندي

 

فرمانده نيروي هوا فضاي سپاه اظهار داشت: سامانه طبس نيز از بسياري جهات مشابه سوم خرداد است، مثلاً هر دو از يک نوع موشک با برد 50 کيلومتر و ارتفاع 25 کيلومتر استفاده مي‌کنند اما اين سامانه (طبس) با تعداد کمتري از اهداف درگير شده و قيمتي ارزان‌تر دارد که مي‌توان تعداد بيشتري از آن توليد کرد.

 

 

حاجي‌زاده در عين حال خاطرنشان کرد: هر دو اين محصولات به توليد انبوه رسيده و در يگان‌ها مورد استفاده قرار مي‌گيرند.

 

* امکان تجهيز سامانه‌هاي سوم خرداد و طبس به موشک‌هاي 100 کيلومتري

 

وي افزود: البته اين سامانه‌ها مي‌توانند به موشک‌هاي با برد 100 کيلومتر هم مجهز شوند که هم‌اکنون متخصصان ما در حال ارتقاء اين موشک‌ها هستند.

 

فرمانده نيروي هوا فضاي سپاه در خصوص ارزيابي از توان پدافندي کشور نيز اظهار داشت: حوزه پدافند جزء آخرين مجموعه‌هايي بود که مورد تحريم قرار گرفت، چرا که در هيچ کجاي دنيا، پدافند را تحريم نمي‌کنند، زيرا پدافند يک حوزه دفاعي است. براي همين بود که ما شايد خيلي جدي وارد اين حوزه نشده بوديم اما نهايتاً توانستيم توان خود را در حوزه پدافند هوايي که سامانه‌هاي آن از پيچيدگي بيشتري نسبت به موشک‌هاي زمين به زمين برخوردارند، به‌روز کنيم و ما امروز نه تنها هيچ چالش فناوري نداريم، بلکه بيشتر تمرکزمان بر روي تکثير و توليد انبوه اين سامانه‌هاست که اقدامات مناسبي نيز صورت گرفته است.

 

حاجي‌زاده افزود: اگر ما به 10 يا 15 سال قبل نگاه کنيم، مي‌بينيم که در حوزه‌هاي مختلف دچار کاستي‌هايي بوديم اما با تمرکز بر روي اين موارد، مشکلات برطرف شد و ما توان برآورده کردن همه نيازهاي‌مان را در داخل کشور داريم.

 

* تجربه خودکفايي دفاعي بايد الگوي ديگر بخشهاي مملکت باشد

 

وي با بيان اينکه تجربه خودکفايي در بخش دفاعي بايد الگوي ديگر بخشهاي مملکت قرار گيرد گفت: بايد 8 سال جنگ تحميلي را يک الگو براي خودمان قرار دهيم و ببينيم در طول اين مدت چه کرديم.

 

 

حاجي‌زاده ادامه داد: در اين 8 سال، ائتلاف نانوشته‌اي بين شرق و غرب برقرار شد و آمريکا و شوروي که با هم مشکل داشتند به مثابه دو لبه قيچي عليه ايران متحد شدند و 30 کشور اروپايي و عربي پشت‌سر عراق ايستادند در حالي که تنها 20 ماه از انقلاب اسلامي مي‌گذشت و اين انقلاب يک نهال نوپا بود اما ملت ما توانست در مقابل اين تهاجم سنگين بايستد و اراده خود را به دشمن تحميل کند و حتي يک وجب از خاک را از دست ندهد.

 

* مطالبات رهبري از نيروهاي مسلح با تمام توان پيگيري مي‌شود

 

وي خاطرنشان کرد:‌ همه اينها به دليل اين بود که ملت ايران به صورت يکپارچه و منسجم، مطيع محض رهبري بودند و هرچه ولي فقيه گفت عمل کردند.

 

وي ادامه داد: اگر امروز موفقيتي در نيروهاي مسلح است، به دليل الگو قرار دادن همان 8 سال دفاع مقدس است که هرچه رهبري مي‌فرمايند، ما براي آنها اما و اگر نمي‌آوريم، بلکه معتقديم امر ايشان بايد اجرا شود.

 

فرمانده نيروي هوا فضاي سپاه با تأکيد بر روحيه و کار جهادي افزود: وقتي رهبري مطالبه‌اي از نيروهاي مسلح دارند، فرمان ايشان با تمام توان پيگيري مي شود و به نتيجه مي‌رسد و همين الگو بايد در بخش‌هاي ديگر کشور نيز مورد استفاده قرار بگيرد.

 

* روساي بانک‌ها، کارخانجات و مراکز توليدي «فرماندهان جنگ اقتصادي» هستند

 

حاجي‌زاده با بيان اينکه ما امروز با يک جنگ تمام عيار اقتصادي مواجه‌ايم، اظهار داشت: نظام ما از ابتداي انقلاب با انواع جنگ، تحريم، تهاجم فرهنگي و اقتصادي و نبردهاي نيمه سخت و نرم همراه بود مثلاً ترورهاي منافقين در جنگ نيمه سخت تعريف مي‌شد و امروز هم ما با گونه مشابهي از همان جنگ در مواجهه‌ با گروهک‌هاي تروريستي در جنوب شرق و شمال غرب روبرو هستيم، اما دشمن در برخي مقاطع، بر روي برخي از اين موارد تأکيد بيشتري مي‌کند و امروز تمرکز اصلي آنها بر جنگ اقتصادي و فرهنگي است به همين خاطر بايد در اين حوزه نيز با اقدامات جهادي و الگوگيري از دفاع مقدس عمل کنيم.

 

 

وي ادامه داد:‌ در گذشته، فرماندهان لشکرها، يگان‌ها، تيپ‌ها و پايگاه‌هاي هوايي نقش‌آفريني مي‌کردند اما جنگ اقتصادي با توپ و تانک قابل حل نيست و فرماندهان اين عرصه، رؤساي بانک‌ها، کارخانجات و مراکز توليدي هستند و اگر در گذشته افرادي مثل شهيدان خرازي، باکري، کاظمي و مقدم فرمانده ميدان بودند امروز مسئولان اقتصادي، وزير اقتصاد، صنعت، وزير کشاورزي و راه، روساي بانکها و کارخانجات و ديگران بايد راهبري اين نبرد را عهده دار باشند.

 

* مردم به کمک دولت در جنگ اقتصادي بروند/ مسئولان هم به فکر منافع شخصي نباشند

 

حاجي زاده ادامه داد: البته يک نکته مهم اين است که آن روز، مردم به کمک سپاه و ارتش آمدند و امروز هم همين مردم بايد به دولت کمک کنند چرا که دولت به تنهايي نمي‌تواند به جنگ دشمن در حوزه اقتصاد برود.

 

فرمانده نيروي هوا فضاي سپاه تأکيد کرد: البته مسئولان ما هم بايد از خودشان بگذرند و به فکر منافع‌ شخصي نباشند. در اين صورت ما پيروز خواهيم شد.

 

* هيچ محدوديتي براي ساخت، طراحي و به کارگيري موشک‌ها نداريم

 

سردار حاجي‌زاده در بخش ديگري از اين گفت‌وگو به توانمندي موشکي سپاه پاسداران اشاره کرد و با بيان اينکه ما در بُرد موشک‌ها به ايده‌آل خود رسيده‌ايم، افزود: فعلاً برد بيش از 2 هزار کيلومتر براي ما نياز نيست و توان اصلي خود را بر روي دقت و قدرت تخريب موشک‌ها قرار داده‌ايم.

 

 

وي با بيان اينکه وضع ما نسبت به گذشته بسيار بهتر شده است، خاطرنشان کرد: البته ما به وضع موجود قانع نيستيم و مأموريت‌ها همچنان ادامه دارد و در هر نقطه‌اي که احساس تهديد کنيم و لازم بدانيم، هيچ محدوديتي براي ساخت، طراحي و به کارگيري موشک‌ها نداريم.

 

* دشمن براي اقدام عليه ما بايد به منطقه بيايد

 

فرمانده نيروي هوافضاي سپاه خاطرنشان کرد: دشمن اگر بخواهد عليه ما اقدامي کند، نمي‌تواند در آن سوي دنيا بايستد بلکه بايد به منطقه ما بيايد و با بمباران هوايي هم نمي‌تواند کار را تمام کند. با رصدي که ما داريم، طراحي‌هاي لازم صورت گرفته و ما در شرايط مقابله، هيچ محدوديتي نخواهيم داشت.

 

* توان افزايش بُرد موشک‌ها را داريم/ دقت موشک‌هاي دوربرد در وضعيت مطلوب

 

سردار حاجي‌زاده خاطرنشان کرد: البته فعلاً نيازي به افزايش بُرد نيست اما اگر روزي شرايط و تهديد عوض شود ما از توانمندي‌هاي مناسب برخور داريم.

 

وي تأکيد کرد: امروز بسياري از موشک‌هاي ما نقطه‌زن شده‌اند و دقت موشک‌هاي دوربردمان نيز در وضعيت مطلوبي قرار دارد.

 

فرمانده نيروي هوا فضاي سپاه تصريح کرد: ما هيچ محصولي را بدون هدف نمي‌سازيم و از آنجا که از ايده تا محصول متعلق به خودمان است، همه سامانه‌ها براساس اهداف عملياتي مشخص ساخته مي‌شوند.

 

* «ياعلي»؛ اولين کروز زميني سپاه، قابليت شليک از روي جنگنده

 

وي با اشاره به موشک کروز «يا علي» که در نمايشگاه توانمندي‌هاي هوا فضاي سپاه به نمايش درآمد، گفت: اين يک موشک کروز زميني است که توسط هوا فضاي سپاه ساخته شده و علاوه بر آن، کروز زميني ديگري نيز در وزارت دفاع ساخته شده است.

 

موشک کروز «ياعلي» با برد 700 کيلومتر در نمايشگاه هوافضاي سپاه

 

وي ادامه داد: موشک کروز ياعلي که از روي سکوهاي زميني شليک مي‌شود، قابليت پرتاب از روي هواپيما را هم خواهد داشت.

 

* توطئه‌هاي دشمن عليه ما «مرحله‌اي» است

 

حاجي زاده با اشاره به اهداف نظام استکبار در خصوص انقلاب اسلامي افزود: هدف اصلي آنها براندازي نظام جمهوري اسلامي است و ما ديديم که شاه در آخرين روزهاي سلطنت خود مي‌گفت اگر من بروم، ايران، ايرانستان مي شود يعني تجزيه خواهد شد و اين نشان مي‌دهد که طرح تجزيه ايران، از مدت‌ها قبل بر روي ميز غربي‌ها قرار داشت و اصولاً صدام هم به دنبال جدا کردن خوزستان بود.

 

 

حاجي‌زاده با بيان اينکه آنها به دنبال رخنه و ضربه زدن به انقلاب اسلامي هستند، اظهار داشت: توطئه‌هاي دشمن عليه ما «مرحله‌اي» است اما هدف نهايي آنها، از بين بردن انقلاب اسلامي است.

 

* راجع‌به توان دفاعي با کسي معامله نمي‌کنيم

 

وي با رد هرگونه مذاکره بر سر توان دفاعي و موشکي تصريح کرد: اين طبيعي است که ما راجع‌به توان دفاعي خود با کسي معامله نمي‌کنيم.

 

* هواپيماهاي آمريکا از خارج مرزها تا شعاع 450 کيلومتري داخل ايران را رصد مي‌کنند

 

فرمانده نيروي هوا فضاي سپاه اظهار داشت: امروز هيچ لحظه‌اي از شبانه‌روز نيست که آمريکايي‌ها مشغول جاسوسي از ايران نباشند. گاهي هواپيماهاي آنها در آن سوي مرزها تا شعاع 450 کيلومتري داخل ايران را رصد مي‌کنند و ماهواره‌هاي آنها هم مشغول کارند و هيچ لحظه‌اي را از دست نمي‌دهند.

 

* موشک سپاه هواپيماي جاسوسي آمريکا را از «گوام» به منطقه کشاند

 

وي ادامه داد:‌ حدود 2 ماه قبل، ما يک آزمايش موشک دوربرد در جنوب شرق کشور به سمت مرکز ايران داشتيم. وقتي قرار است چنين موشکي شليک شود، از آنجا که بسياري از کريدورهاي هوايي را رد مي‌کند، ما بايد اين موضوع را به شبکه هوايي اعلام کنيم تا در اين مناطق، پروازي صورت نگيرد. بنابراين دنيا هم متوجه اين موضوع مي‌شود.

 

حاجي زاده تصريح کرد: در اين آزمايش ديديم که آمريکايي‌ها هواپيماي RC-135S خود را که مخصوص رصد موشک‌هاست، از منطقه «گوام» يعني فاصله 7 هزار کيلومتري که مشغول رصد چين و کره بود، به منطقه ما اعزام کردند و وقتي اين گزارش به ما رسيد، فهميديم که آنها براي رصد آزمايش موشکي ما مي‌آيند.

 

هواپيماي RC-135S

 

حاجي‌زاده گفت: البته گاهي ما هم آنها را به بازي مي‌گيريم و صبح روز آزمايش ديديم که هواپيماي RQ4 و RC-135S آنها به نزديکي چابهار آمد و 13 ساعت در آب‌هاي آزاد مشغول گشت‌زني شد و البته ما هم يک مانوري کرديم و آنها را به بازي گرفتيم.

 

پهپاد RQ4

 

* مسئولان مراقب جاسوسي‌هاي مدرن دشمن باشند

 

فرمانده نيروي هوا فضاي سپاه گفت: موضوعي که مسئولان ما بايد به آن توجه کنند اين است که امروز جاسوسي‌هاي دشمنان نظام مدرن شده و مسئولين بايد بيشتر مراقب باشند.

 

* ائتلاف غربي‌ها عليه داعش يک نمايش تبليغاتي است

 

فرمانده نيروي هوافضاي سپاه در خصوص ائتلاف غربي‌ها به سرکردگي آمريکا عليه داعش، آن را يک نمايش تبليغاتي ارزيابي کرد و افزود: داعش، دست پرورده خود آنهاست و دنيا فراموش نکرده که اينها در ترکيه اجلاس مي‌گذاشتند و از داعش حمايت مي‌کردند. اينها ساخته دست آمريکا، اسرائيل و کشورهاي عربي هستند.

 

وي در پايان گفتگو با فارس تاکيد کرد: آنها مي‌خواستند داعش بغداد و جنوب عراق را بگيرد و از اين طريق يک دولت دست‌نشانده در عراق بر سر کار بيايد اما با کمک‌هاي مستشاري ايران و اقدامات ارتش عراق و فتواي به موقع آيت‌الله سيستاني و هوشمندي دولت‌مردان عراقي، داعش پشت سد مستحکم بغداد متوقف شد و اين اقدام آبروي آمريکايي‌ها را برد.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html